Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 19 januari 2011

stickande

Jag älskar handarbeta! Jag har gjort mycket handarbete i dessa år (8 år) här i Sverige men mest, när jag var studerande.De flesta av mina handarbete ,så- som stickade och virkade (mest spets)gjorde jag till vänner eller före detta lärare som avslutnings present. För mina barn gjorde jag mycket men bara när de var små.En tid ville de inte ha stickad plagg som jag själv stickade men nyligen, min stora son ville ha halsduk och mössa så att,jag satte i gång ..... halsduken är nästan klart!
Nu kommer bilder...
Jag har jobbat med 3 färger, grå ull som jag köpt billigt på Rusta 100g för 49kr, och resten köpte jag på Myrorna för små pengar ....






Detta är inte klart än men det kommer att vara inom kort!
Nästa väcka blir klart mössan med.
Så gjorde jag två billiga men varma plagg! Man behöver inte köpa dyra sticktråd för att göra något, man måste tänka först på funktionalitet ,utseende (kvalitets arbete) och förstås rymligt pris.
När alt är färdig kommer nya bilder!
Nu kommer en äldre arbete (en riktigt färgstark tröja).
En kombinering av relief stickning med intarsie stickning (säger jag),
ovan på blommorna virkade jag några blomblad i mitten.









 en närmare titt på blomman...







 Flätstickning...eller korsstickning? Om modellerna är bra kombinerade med varandra resultatet blir fint.






Jag ser fram emot några kommentarer!
Jag tackar för idag och önskar er gott natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...