Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 8 februari 2011

Richelieu?

Ja! Missförstå mig inte! Jag tänker inte på Kardinal Richelieu men, detta inläggen har litet att göra med honom eftersom, jag skriver om spetsliknande broderier som richelieu broderi är. Detta formen av broderi kommer ursprungligen ifrån Italien från Renessaince tiden men det blev känt på grund av Kardinal Richelieu som ville ha speciellt broderade kläder (vita broderade ,spetsliknande med stora spetsiga krage) och eftersom på den tiden hade han goda relationer med Italien beställde han massor av spetsliknande broderade skjortor.
Men nu räcker det med kardinalen! Nu kommer några bild med spetsliknande broderi som är tagna av mig ifrån en Italiensk tidning *Sussana* och en Spansk tidning.
hur man gör broderiet















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...