Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 17 maj 2011

Hur kan man kombinera två olika handarbete med varandra?

Idag tänkte jag presentera  hur kan man kombinera två olika handarbete! 
Teckningen representerar en kvart del av en spets duk den enda som man behöver göra är att sy lasetten (den virkade tråden) på den tecknade tygen. 
Ni kan observera att själva modellen är utan någon tecknad i mitten. 
Modellen är väldigt enkelt. Man ska sy lasetten och sedan bården emellan och sedan klippa bort den del av tygen som låg under spetsen men inte den där tygen som fins i mitten.
Jag hittade 2 fina modeller i en gammal tidning som kan anpassas till detta spets modellen som jag presenterade nyss.
äpple blommor
finna Klematis
en annan exempel på hur kan man kombinera broderi med spets
jag fotade en modell från min mammas bok
en bild från en av mammas böcker som representerar en halv oval broderad spets duk
en riktigt enkelt modell för nybörjare

Det räcker för idag ! God natt  för er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...