Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 7 maj 2011

Min lila älskling var ledsen igår

Jag observerar att: så småningom förekommer i sin  liv ångesten. Han har en oförmåga att hantera förlust. När han förlorar något av sina mest omtyckta leksaker,eller någon tar ifrån honom en leksak som han tycker om då blir han väldig ledsen och frustrerad.
Han kan inte hantera sådana situationer och då följer en utbrott ibland,hastigt och kort men ibland, som igår riktigt långvarig men utan vredes utbrott. Just detta övertygade mig om hur viktig är den hjälpen som han får på Norrby skolan genom Thea speciell, eftersom hon jobbade med honom mycket,genom ART metoden lärde hon honom: hur läser man av ansikte utryck (genom bilder på olika ansikte utryck,att känna igen den),och just nu lär han sig hur kan han hantera bettre olika socialt förekommande situationer (de använder sig av en dator program). 
Jag har observerat att: just nu utbrotten är mer " ångest orienterad"om jag kan säga så att, den är långvarig och djup. Jag behövde lägga mycket mer tid, på att övertyga honom om  att, han behöver inte bekymra sig över händelsen, och att vi ska köpa nytt så snart som möjligt. Det var en boll som alt handlade om! Hos en helt "normalt" barn skulle detta händelsen inte varit så fruktansvärt svårt att hantera. Jag blev ledsen för hans skull eftersom jag lägger mycket tid för att hjälpa honom att fungera hur bra som möjligt hans vardag och hans relationer med barn. Men vad som är viktigt de barnen som bor i vårt område har lärt känna honom hur han fungerar och accepterar honom hur han är och i vissa situationer t o m hjälper honom att hantera bettre, situationer! 
Och...han har i nulägget 2 riktigt bra kompisar han leker med varje dag men de är väldig lugna barn i samma ålder med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...