Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 5 augusti 2011

Ett annorlunda väst !

Igår började jag med den nya västen som jag gör med den irländsk spets tekniken. Detta gången blir en spännande grön kombinerad med olika färgade blommor (vit,persika-orange,blå). Ni får se några bilder om hur jag började jobba med västen resten kommer nästa väcka (i slutet av nästa väcka).
jag placerade blommorna först för att kunna räkna ut ungefär hur många blommor skulle jag behöva
fram delen med blommor och blad
bak delen (ungefärligt)  
jag började jobba med nätten från mitten av bakdelen  genom att virka ett oregelbunden nätt och fixade den med hjälp av knappnålar
här började jag forma nätten vid axeln

så ser ut nätten emellan blommorna
Detta västen ,ville jag göra som present, till min sons flickvän, men jag tror storleken passar inte så...nu fortsätter jag med den ändå, och eventuellt väntar jag tills hon återkommer från semestern från underbara Kroatien, och sedan skall jag  göra en väst som säkert passar henne!
Detta är alt för idag ! Jag önskar er en underbart helg! 

Och nu får ni se en video med musik och bilder från underbara Kroatien!  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...