Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 26 september 2011

Idag hade jag fynd dag!

Jag var på fynd idag, och hittade många små runda spets . Jag sökte efter en vis form faktiskt! Jag har redan hemma, några som har ungefär  samma motiv, men jag behövde några till och kolla vad jag hittade....

små rund spets duk
två mindre spets duk
alla dessa är hittade på Emaus i Borås

Och några små spets duk som jag redan hade hemma....

liten spets
detta är något som man kan göra med små spets duk.....kombinerat med varandra och eventuellt virka några blad och med DEN IRLÄNDSKA SPETS TEKNIKEN virkar man ett nätt och bara så blir det ett fint tunika... Jag samlar  fortfarande...så att det tar en tid tills  tunikan blir färdigt!
Idag ska jag avsluta den lila virkade väskan! Imorgon får ni se bilden på den!
KRAM OCH HA EN FIN DAG!






1 kommentar:

  1. En tunika är ju perfekt för små överblivna dukar, så roligt att de får komma fram från skåp och kistor!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...