Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 7 september 2011

Sjal för min sons flickvän!

Redan i före väckan började jag virka, blommor och blad för nästkommande projekten :en sjal i Irländsk spets teknik. Det tag några dagar tills blommorna blev klara och jag sydde dem på tyg.Jag var lite osäkert på att vilken modell skulle jag använda eftersom jag hade två olika .Ni får se några bilder på blommor och blad och vad jag valde ut som modell.
Jag valde att jobba med vit,ljusrosa och svarta merceriserade bomull
de små rosa blommorna
små vita blommorna
en av varianter (modell 1)
variant 2 (modellen syns inte så väll eftersom tygen som jag använder som underlag är blommig)
en närmare titt på modell 2 (blomman riktar sig mot höger)
annan blomma
en till blomma (åt vänster)
blomma som *hänger*åt sidan
modellens halva del

Jag valde till sist en asymmetrisk modell av de två som jag tänkte på. Utdelningen av blommor och blad är grupperad och asymmetrisk.
 Jag kommer med fortsättning på slutet av väckan! Tills detta HA EN BRA DAG!   











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...