Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 5 oktober 2011

Löv ute och löv inne...förstås av spets!

Igår, gjorde jag några bilder  runt omkring huset där jag bor och fotograferade träd med massor av löv överalt under träden.
Hääärligt.....massor av löv i olika höst färger!

Eftersom i förrgår gjorde jag några spets löv jag kom på en annan ide om vad kan man använda dem till.... 
Jaja-män....lampskärm! Genom att limma fast spets löven på en enfärgad lampskärm,dekorerar man en gammal lampskärm (eventuellt man tröttnat på).
spets löv i olika färger (här en kombination av mörk brun och beige)
Om man vill ha en stor spets löv bör man fila i  mitten   (väva med nål) genom att använda en nästan genomskinlig motiv för att den ska släppa ut ljuset.
En annan lampskärm dekoration visade jag någon gång i våras (med  rosa tulpaner).
här är en lampskärm dekoration med rosa tulpaner

Jag hoppas att jag kunde inspirera er!

HA EN HÄRLIG HÖST DAG!


1 kommentar:

  1. Så mycket fina spetsar du gör i lite ovanliga tekniker som jag inte är så van att se!
    Väldigt roligt att du visar ditt arbete, kommer att titta in här fler gånger!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...