Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 7 oktober 2011

Ny teckning på en väst i point lace!

För några månader sedan tecknade jag  västen men jag inte fått tid att genomföra  den än. Det var en dag när min son kom hem med en Lyckoblad i handen .Han var så..glad att han hittade den (den hade bara 3 blad inte 4) men han  förstådd inte vad var vitsen med Lyckobladen i alla fall! Den händelsen gjorde att jag fokuserade mer på *motiven* Lyckoblad och till slut tecknade jag en fin väst modell.
Nu kommer bilden....
Detta modellen, går bäst om jag använder både point lace tekniken, och nätet från den irländska spets tekniken, eftersom det finns för mycket *plats*emellan bladen på nedre delen av västen.
jag tänkte att västen blir spännande om jag använder mörk brun tråd för bladen och grönt för Lyckobladen . Nätet emellan motiverna kan jag virka med beige eventuell för att den där färgen kan framhäva de andra färgerna på västen.

Fick ni lite inspiration för att jobba med point lace ?  
Lämna gärna kommentar!
Och...ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...