Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 15 oktober 2011

Väst inspirerad av fallande löv !

På sistone, jobbade jag med en väst som var inspirerad av de fallande löv som man ser nästan överalt i naturen.Höstens färger inspirerar! Jag virkade massor av löv i olika färger,sydde alt upp på en tyg underlag och redan igår började jag med näten. Nu kommer några bild ...
virkade löv i olika färg upp sydda 
jag började virka näten
detalj av näten 
Den mörk bruna bomullstråden framhäver de olik färgade löven!
Förstås alt är gjort med den irländska spets tekniken!
Jag hoppas att ni fick lite inspiration !
HA EN SOLIG DAG ALLA!


2 kommentarer:

  1. Upptäckte precis din blogg. Vi har kanske inte så mycket gemensamt för jag stickar min spets. Men jag kan beundra andra saker ändå. Och dina spetsar ska beundras. Den där västen gör mig väldigt nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord och välkomnar dig tillbaka i mitten av väckan när västen blir klart! Jag själv har ej provat sticka spets men många år sedan såg jag min mamma göra en rund stickat spets duk som var otrolig fint!Jag tycker att oavsett vilken spets man kan göra är det en konst!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...