Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 2 februari 2012

Uppdatering till beskrivningen om hur man fyller bladen!

Det här bilden beskrev jag förra gången...
Nu kommer en annan bild med en motiv som är mycket liknande med denna!
Skillnaden är bara att man ska sy ihop nerifrån uppåt de två stora öglorna som MÅSTE vara PRECIS ovanför varandra annars modellen ser inte bra ut!
Det här motiven är gjort på samma sätt som de två andra modellerna bara att : inuti bladen på ovan sidan ska man göra öglorna i två rad och sedan göra motiven från andra bilden men bara genom att dra tråden två gånger nerifrån uppåt.
Det här modellen kan an göra genom att sy mitten med spiral motiven nerifrån uppåt  böjd ,genom att sy nerifrån första öglan uppåt till den andra öglan (då blir spiralen böjd åt höger sidan)och fortsätta vidare ..
Det var alt för idag !
Imorgon kommer jag att beskriva alt detta på rumänska!
God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...