Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 1 februari 2012

Vad jag hatar att behöva be om hjälp!!

Jag är en person som INTE VILL hänga på social-hjälp! Jag vill jobba ! Men det finns inte möjlighet! Jag har lämnat minst 200 brev på olika ställe!Just nu väntar jag på 3 olika jobb möjlighet där  jag ansökt förra månaden!
Jag förväntar mig som person att få åtminstone en svår varför de inte valt mig!Då ska jag förbättra mig!
Varför är jag såååååååå förbaskat arg????
O man inte har tillräckligt med pengar för att betala sina räkningar då åker man rakt  till Inkasso eller värre ....jag  vill inte ens tänka på...
Jag är ensamstående mamma till 2 barn en av dem har diagnosen Autism med AD HD utan jobb inte på grund av jag inte vill jobba jag har t.o.m. iden att göra egen verksamhet men hur kan jag göra om jag hamnar (inte ens vill tänka på det)på Kronofogden!
Minna Alfa-kassa kort hann inte i tid då fick jag inte betalt på januari (de ska betala i februari istället)men den inte hjälper mig...just nu...
Hur f....kan jag betala mina räkningar som nu står på över 3000 kr?
Jag ansökte efter social-hjälp (vart ska jag gå annars ?)....hon som jag träffade där sa till en början att de kan kanske hjälpa mig men de måste vänta på bekräftelse från alfa-kassan men det tar mycket tid....som följd meddelade jag nästan till övriga som jag skulle betala att ....jag ska betala senare nästa vecka .
Men idag ringde hon igen och sa att: enligt socialtjänstens regler har jag inte rätt till hjälp för att min inkomst ligger på 12000 och att jag måste ta ansvaret....
Ja.......jag skulle ha haft 12000  nåt om jag skulle fått mina pengar från alfa-kassan MEN JAG INTE FÅTT DEM!!!!!!
Jag tar den j....ansvaret  men..... vart ska jag ta väggen när det händer sådant som hände mig nu???
mina vänner  ? (2 stick) som jag träffar 5-6 gånger per år säger samma sak....gå till SOCIALEN! 
Vet ni varför (bland annat) vill jag öppna eget?
För att :
JAG VILL INTE SÄGA TILL MINA BARN ALDRIG MER ATT VI INTE HAR TILLRÄCKLIGT MED PENGAR FÖR MAT!!!!
JAG VILL INTE SÄGA TILL MIN MINSTA SON ATT: JAG KAN INTE KÖPA EN PULKA TILL HONOM SOM ANDRA BARN HAR (som lever på bidrag) FÖR ATT VI BEHÖVER PENGARNA FÖR ATT BETALA ALLA RÄKNINGARNA I TID OCH HA PENGAR FÖR MAT!
JAG VILL BEVISA ATT JAG KAN MYCKET MER ÄN ATT  BARA LIGGA PÅ SOCIALEN!!!
Jag vill:
Jag vill jobba med vad jag är bra på!
Jag vill tjäna pengar på den!
INTRESSE FINNS..... överalt i Europa och i världen!
Nu håller jag på med att skriva en affärs-plan och räkna ut  behovet i pengar!
Jag behöver bara räkna ut behovet av pengar....för jag MÅSTE SÖKA FINANSIERING just på grund av de ovan nämnda ekonomiska hinder!
JAG HAR VÄLDIGT MÅNGA IDE!
Det finns så många artiklar om kvinnors-företagande,om hur de vill hjälpa kvinnor för att öppna eget.....t.o.m invandrar kvinnor som jag....NU vill jag se i slutet av februari vad för svar far jag!
Redan för 3 år sedan gick jag till Espira huset i Borås med en färdig-gjort affärsplan!
Då var svaret NEJ!
De tyckte inte att jag kan göra pengar på min handarbete....
Då tänkte jag...ok ...men jag ska återkomma efter 1-2 år med en bättre ide....
NU ÄR DET DAGS IGEN!!!
Faktiskt samma person som jag träffade för 3 år sedan ,sa till mig förra månaden på Nyföretagar Centrums Öppet Hus att jag skulle söka upp någon på Drivhuset i Borås för att jag har en produkt ,och kan ha chans !
Det gjorde jag och lade fram minna ideer,hon lovade ringa några samtal och sedan ringa mig upp!
Hon tyckte jag har chans!
Nu jobbar jag på.....ordentligt!
OM någon har drivkraft då....JAG HAR DET!!!

PS....Jag säljer två av mina handarbete här och här.
de är representerade i de 2 nästkommande bilder......
De här säljer jag för de priserna som står under bilderna....porto ingår i bara för SVERIGE!
spets sjal (500)
spets duk (500)
Är ni intresserade meddela mig!!

VI ses!
HA EN BÄTTRE DAG EN MIG !!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...