Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 6 mars 2012

Hur tar man bort en färdig spetsduk från tyg underlaget?

Jag har skrivit mycket om hur man gör en spetsduk men, nu ska jag visa er hur man tar bort en färdig spetsduk från tyg underlaget.
jag avslutade min senaste spetsduk....och började klippa av den från tyg-underlaget
VAD SKA MAN TÄNKA PÅ NÄR MAN AVSLUTAR EN SPETSDUK:

Efter du klippte av den första tråden ska du dra försiktigt spetsen åt vänster och tygen åt höger och sedan fortsätta klippa av tråden ..
  1. Använd hela tiden en vas sax (helst broderi sax ).
  2. Var försiktig hur du klipper av tråden som du använde för att fixa point lace sladden(lasetten)för att ...det kan hända att du klipper av spetsen i stället...
  3. När du klippte av hela spetsen från underlaget så måste du ta bort alla avklippta tråden som fastnade i sladden detta kan du göra best med en pennsett (ögonbryn pennsett),ibland händer det att du måste klippa av tråden med saxen och sedan dra med pennsett.
  4. Om du tänker börja om med samma motiv då klart måste du ta bort den avklippta tråden från tygunderlagen med.
Nu får ni se några bild med den färdiga spetsduken...
duken på en vit bord

duken på en brun skåp
som dekoration på en rund kudde
som spetsdekoration på en gardinbård...
En spets som kan användas på olika sätt!
Jag hoppas att jag inspirerade er lite....
HA EN BRA KVÄLL!

 



3 kommentarer:

  1. Your lace is stunning - very inspiring!!
    I am glad that you put your name on your photos.

    SvaraRadera
  2. molto bello il tuo blog e molto interessante ,l'ho messo fra i miei blog ,mi piacerebbe che tu facessi la stessa cisa,grazie vieni a farmi visita,ciao

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...