Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 24 mars 2012

Spets med vårens trendiga färger !

 Den mest trendiga färgen i vår är gul och grönt!


På grund av detta började jag förra veckan  jobba med en gammal motiv i nya trendiga färger och tänkte göra en spets med starka färger!
Förut nämnde jag att : om man vill göra ett elegant spets då bör man jobba med pastell färg men, man kan göra finna spets genom att använda starka färger med.Alt är beroende på vilka färger använder man och hur placerar man de färgerna ,hur kombinerar man färg och form!
Jag rekommenderar att:
Använd inte mer en tre färg !
Om du använder 2 starka färger de ska gå (passa ) med varandra!
Det går bra att använda 2 starka färger och en neutral färg (den neutrala färgen *lugnar* ner lite) hela motiven och spetsen blir mer elegant.
Jag jobbade först med den större spetsen och sedan med den mindre (jag jobbar fortfarande med den mindre eftersom jag behöver fler av den).Jag tänker använda den minsta motiven till att fräscha upp minna kuddar i vardagsrummet och samtidigt ha som häng-dekorationer på kristall lampan i köket.
Jag vill göra 4 glas underlag med samma motiv för att ha till Påsk!

glas underlag i gul&grönt
 Häng dekorationer till lampan som går bra till Påsk!
ensam spets dekoration till lampan
eller .....till kudden
den stora spets duken på den bruna skåpen
den stora spetsen på den vita borden

Börja jobba med spets i gul och grön, de blir säkert färdiga till Påsk!


Ha en solig helg !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...