Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 14 april 2012

Pink blomma med en vindruva i mitten

Eftersom jag håller på med att göra min nyaste väst , jag tänkte visa er , och beskriva er , hur jag gjorde den pink-rosa stora blomman. 
Klart att ni ska se bilden med den och jag gjorde en bild på teckningen med .
Jag inte har den ultimata foto apparaten (och jag inte är den bästa fotograf med) så att jag försökte göra min bästa men ändå kunde jag inte göra en bättre bild........ 
blomman är gjort med point lace tekniken men i mitten finns en virkad vindruva i ljusrosa färg 
 
det här teckningen använde jag för att sy point lace sladden på och sedan fyllde jag blombladen
här är teckningen på virkad vindruva 

Beskrivning på vindruvan hittar ni i minna tidigare inlägg från förra året men nu vill jag beskriva hur jag virkade runt, vindruvan.
 Själva vindruvan är gjort med ljusrosa virke tråd men runt vindruvan virkade jag med pink-rosa virke tråd.
I nedre delen av vindruvan ,  virkade jag en kedja med 6 maskor i varannan maska runt om  och sedan, virkade jag runt de  kedjorna  med enkla stolpar i varje maska.

Sedan sydde  jag  den,  i mitten av den stora point lace blomman .

  Jag önskar er en solig söndag!








1 kommentar:

  1. Je passe vous saluer, et vous remercier de votre visite, vous avez des doigts de fée pour la dentelle et autres, je deviens également membre ainsi nous pourrons partager des idées d'ouvrages.
    Amicalement.Celeste

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...