Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 9 september 2012

Ny handarbete på väg och lite beskrivning på den äldre....

Jag hade en inspirerad  vecka ....så , jag jobbade hårt med den nya handarbete som var inspirerad av några bild tagna av någon i Indien. 
Bilderna var färgstarka, och jag som tycker om utmaningar ,tänkte på hur skulle det vara att anpassa många starka färger med varandra utan att den skulle vara störande....och påmina lite-grann om påfågeln som har  indisk anknytning....
Och så...blev det ...men, ni får se bara en bit av handarbeten som blir en... tub-krage och fick namnet ...INDIA
tub-kragen...INDIA
Och nu, efter en liten titt på min nya handarbete (mer...kommer nästa vecka ), ska jag visa er några bilder om hur virkade jag Vallmo kapsylen  till min förre detta handarbete den runda väskan med  Vallmo.
vallmo kapsyl och hur man gör den...
man ska virka en kedja med 10 luftmaskor ,vrid och virka 10 dubbla fasta maskor (man ska dra tråden genom 1 luftmaska ,då har man två maskor på nålen ,sedan drar man en gång till tråden genom bada två maskorna på nålen på en gång).
virka ihop den första och sista maskan och så blir en cirkel (dra tråden liten) då blir det en större hål uppåt och en mindre neråt...
Så småningom blir den så...som på bilden..
nedre delen av kapsylen..
i mitten av kapsylen finns ett håll...
man ska börja jobba genom att sticka nålen som det syns på bilden...och drar man genom tråden då har  man två maskor på nålen...
man drar en gång till tråden genom de två maskorna som finns på nålen då...har man en maska och därifrån börjar man igen med nästa kolumnen...(det ska finnas 10 kolumn på kapsylen) och med det går man runt i spiral  hur långt man behöver.Till slut virkar man övre delen av kapsylen  med en annan färg (här med svart) .

Man ska virka i fortsättning med svart tråd, men  genom att minska makorna ( från 10 till 5 maskor) och sedan, gå runt den lila cirkeln som formades (finns ingen hål i mitten) genom att virka fasta maskor runt om cirkeln men i varje fasta maskan ökar man med en maska till och så gör man 2 gånger runt om!
Den lila svarta delen ska se ut som en vänd paraply !
Det var alt för idag! Jag önskar er en skön ny vecka!
Nästa vecka kommer jag med bilder på tub kragen med beskrivning på de många olika point lace sladd som jag använde till den!!!
VI SES!!



2 kommentarer:

  1. Det var en fin vallmo-kapsyl, tycker jag / Karla.

    SvaraRadera
  2. Det ska bli spännande att se tub-krage färdig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...