Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 22 april 2013

Underbar spets!


Kolla vad kan man hitta i sekond hand affär....det här liten spets duken hittade jag i förra veckan och köpte för 10 kronor på Myrorna! Men tänk hur mycket tid behöver man för att göra en sådan spets....med hand för det är gjort med hand! Spets sömmarna är precis likadana som används till Point lace  bara här jobbar man inte med snodden som är känd hos den Rumänska Point Lace-en.Här syr man upp 2 sytråd  på en tyg. Man tar 2 bit av sytråd och fixar man den på tygen som används som underlag (tecknad tyg) och syr man över i små stygn (1-1 cm mellan dem) och sedan syr man vidare häng spets stygn.

små spets duk
Det var alt för idag ! Vi ses på söndagen då kommer jag att visa er något nytt!!
Duminica va prezint ceva nou!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...