Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 28 juli 2013

Spetsduk med gula blommor

I förra veckan gjorde jag en spetsduk med gula blommor men c bara blommorna var gula resten var beige/mullvad.

Jag menar att point lace snodden virkade jag med merceriserat bomull i mullvad och slipsarna med beige merceriserat bomull storlek 12/3.  Till bladen använde jag mullvad snodd och i mitten sydde jag spets söm med grön  merceriserat bomull som ni ser på bilden .
Blommorna sydde jag med merceriserat bomull märken Grandi.

Floarea din imagine am cusut-o cu punctul de tesatura tragind doua fire dus-intors la baza petalei, apoi am tras 13 fire dus intors trecand firele printre cele 2 fire de la baza petalei ,am fixat ultimul fir  la marginea petalei apoi amtrecut firul dinspre dreapta spre stanga , trecand acul  pe sub  si pe deasupra firelor trease.Am avut grija sa ramana vizibil o parte a firului. punctul de tesatura nu l-am folosit pe intreaga petala doar aproape pina la mijlocul petalei restul firelor de-a lungul petalei ,le-am ajurat .
Sa  aveti o saptamana viitoare placuta! 
Saptamana viitoare am sa va arat alta fata de masa la care lucrez acum! Ne vedem!
Vi ses nästa veckan då, kommer jag visa er en  annan spetsduk som jag jobbar med nu! 
HA EN FINN VECKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...