Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 13 mars 2015

Boleron *Brasilia*


I slutet av förra året gjorde jag några boleros bland dem, är detta som jag presenterar er nu. 
I det här boleron finns både Rumänsk Point Lace som Irländsk Spets. 
Blommorna gjorde jag av rumänsk spets och bladen, samt nätet, är virkat med den irländska spets tekniken. Hur ni observerar kanske, jag använde mig av olika bomullsrelaterade tråden i olika tjocklekar. Nätet virkade jag med vit spets tråd genom att virka kedjor med 3 maskor då blir nätet tätare och kan framhäva bättre de dekorativa blommorna och bladen.I mitten av blommorna sydde jag små pärlor.  




Med detta önskar jag er en riktig solig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...