Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 7 mars 2015

Lace Dreams!




Det här spets västen avslutade jag i slutet av förra året! Jag använde olika tråd i samma färg.... benvit och kombinerade två olika spetstekniker med varandra! Knypplad spets med virkade blommor och blad som jag kopplade ihop med två olika nät från den irländska spetstekniken. 


En duktig tjej från Ungern knypplade åt mig några  spets kransar som jag kopplade ihop med en stor Irländsk Ros  som ni ser i nedre delen av västen samt några Nejlikor av knypplade kransar som jag väckte i två och virkade ihop i mitten. Nejlikorna ser ut som verkliga!


För det här västen använde jag utom den knypplade kransen som gjordes med tunn spetstråd, lame tråden Petra som jag virkade med alla blommorna och bladen samt en del av nätet samt vanlig starkt sytråd som jag virkade den största delen av nätet.

Jag hoppas kunde inspirera er....Vi ses ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...