Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 12 januari 2011

Idag köpte jag på rea 4 underbara mörkgröna sammet kuddar.Jag kunde inte hala mig att inte köpa dem....men tyvärr passade inte riktigt bra på soffan i vardagsrummet eftersom soffan är också mörkgrön leder så att jag behövde ...komma på något! 
Så kom jag på att jag köpte någon gång längre sedan, några spets från en sekond hand affär och jag sydde dem på kuddarna (med handen förstås)!

Kolla hur de blev!!











Här använde jag en av mina äldre handarbete en mindre duk med Richelieu broderi.Vist den ser bra ut?









Den 4:e duk fick en gammal köpt spets men den ser bra ut ändå.
Men alt detta inspirerade mig och tänkte köpa senare några till sammet kuddar (vinrött eller gammal rosa om jag skulle hitta) skulle vara bättre men,jag ska få se och dekorera dem med spets(designat av mig ).
Jag har tänkt använda kanske några äldre tekningar med tulpaner.Men jag ska se om jag hittar sådana kuddar först!!
I alla fall om det blir något jag ska lägga ut på bloggen!

2 kommentarer:

  1. The pillows are beautiful and such a great idea!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Så kan jag också piffa till mina kuddar, med min mammas virkade dukar!
    Kul!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...