Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 13 februari 2011

Förberedelser för nytt handarbete!

Eftersom jag är ganska sjuk måste jag ligga i sängen (hoppas en vanlig förkylning) men det kan jag inte göra; bara ligga jag måste göra något så, jag har börjat göra lasetten för nästkommande spets duken .
Utom den gröna färgen, ska jag använda gult ,gammal rosa,orange och lite lila och kanske mörk rosa (detta är inte säkert än) men jag ska komparera färgerna sedan, eftersom först tänkte jag på att använda blå till fjärilen, men jag har ej hittat blå tråd i butiken.men jag ska försöka göra fötterna som på bild.
Den andra bilden representerar min teckning med tulpaner för en kaffegardin .På täckningen hade jag använt olika färger jämförbart med bordduken men jag ska försöka anpassa detta till bordduken så de blir samma färger och motiver .




Teckningarna är gjorda av mig själv!



Jag tänker använda den runda lasetten i olika färger













och några av dessa modellerna för att sy inuti blommorna eller bladena.

Jag hoppas att jag har inspirerat er och önskar en bra fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...