Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 1 mars 2011

Började du med bladen?

Började du fila i bladen? Om du gjorde det, då är det dags att jag ska visa dig några fina blad modell.
De 5 första bilder kommer från mammas böcker och resten  är från mina egna handarbete.
Hur gör man detta modellen: man måste börja i ena sidan och dra tråden genom lasetten (cca.2 cm ),fixa med en lite stygn i ena sidan och sedan fortsätta genom att dra tråden från en sida till den andra sidan av bladen, i  spiral ,och  dra tråden genom varannan öga på bege sidorna .
Om du har observerat den runda lasetten (virkade tråden) har på bege sidorna så kallade ögon detta är en bild som visar nermare vad jag menar...


 Detta modellen är gjort genom att sy runt bladen inuti,genom att dra tråden genom varannan öga och sedan göra före detta modellen (beskrivningen på 1:a bilden)
Detta modellen kallas som fjärilen.




En kompakt fyllning.Här drar man tråden genom varannan öga.


 Detta modellen ger en tätare fyllning.
 Dubbel spiral.









Nu hoppas jag att ni fick lite inspiration och tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...