Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 22 maj 2011

Hur gör man virkade vindruvor?

Jag har några bilder på hur kan man göra virkade vindruvor. Bilderna har jag gjort från en tysk tidning som jag köpte några år sedan.
här ser ni t o m hur ska man göra bladen
Ett försök på att göra vindruvor (kanske inte den bästa) men ändå ser ni ungefär hur kan dem se ut.
lite närmare
Man kan göra på en enklare sätt bara genom att göra en kedja med 8 maskar och sedan virka runt två gånger och då har man platta vindruvor istället.
en teckning på en modell med vindruvor (halva modellen






Och till sist får ni se en video med...... dans på vindruvor , från Rumänien!! Här ser ni en riktigt rumänsk tradition!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...