Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 18 augusti 2011

Tänk mamma att jag ska åka buss helt gratis varje dag!!!!

Idag började skolan.Ett normalt dag för de flesta barn men inte för en barn som har autism. Min älskling väntade sååå...mycket på detta dagen, han var så nyfiken om de nya klasskamraterna, och särskilt om han ska känna igen några gamla skolkamrater ifrån Norrby Skolan och samtidigt stressad över hur ska de nya  klasskamrater acceptera honom , ska de leka med honom eller inte.
Han kände sig litet utanför men jämförbart hur jag förväntade mig .......gick alt väldigt bra men,detta var bara första dagen. Han fick plats vid entre dörren ,bredvid honom var hans elev assistent Henrik och det har gått 1 timme tills han började känna sig obekvämt och ville det ha lugnt så då gick vi till hans lilla rum, som var en liten bit bort ,en rum som var inrett speciell för hans behov v.s:en skriv bord,en data och data bord,en skåp och en matta.
 Där började han rita på en liten lapp med hans namn på,som skulle sättas på baksidan av hans stol, och detta skulle han jobba med i klassrummet men han blev störd av de andra, och han kunde inte koncentrera sig så att vi var tvungna att ta honom därifrån innan han har en utbrott..
Om ni undrar ,jag var med på grund av att den nya elev assistent/lärare ville väta hur min son fungerar och ville veta hur mycket som helst om min son ,hans vanor,vad han är bra på,vilka situationer han kan inte hantera, och vad kan han göra för att undvika visa situationer när min son har utbrott.
Edward var  besviken över att han inte hittade någon vän ifrån den förre detta skolan men hans lärare pratade med några av eleverna från klassen och de började leka med honom så att han började känna sig mer avslappnad. Vad jag var mest glad för var att han tyckte mycket om nya skolan,klasskamraterna och hans nya lärare! Kemin är väldigt viktigt för honom.Till slut var han glad över att han ska åka buss varje dag! 

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...