Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 25 september 2011

En liten virkad svart väska med en point lace rosa

Nu håller jag på med att avsluta en liten svart väska, som jag jobbade med, denna väcka.Det står kvar, bara att virka  point lace sladden, som jag ska sy upp på tygen, men den ska jag göra bara imorgon, eftersom jag brukar inte jobba på söndagar.Men i alla fall ni ska få se bild på hur långt har jag hunnit.
väskan är virkad med dubbel stolpe 

väskan är runt virkad  med en liten spets

Jag sydde en tyg (tafta) inuti väskan och virkade runt med fasta maskor och sedan med lite spets 

jag använder svart tråd (virke tråd inte spets tråd)och gör den enklaste point lace sladd

Teckningen med en svart rosa, som jag ska sy ihop med halva delen av locken på väskan,men......den ska jag göra bara imorgon! Och , jag lovar bild på den, när den är färdig!
Tills detta...... HA EN  BRA SÖNDAG ALLE HOPPA!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...