Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 7 april 2012

Jag började en ny väst!



Hej på er alla som besöker min blogg! Ni får veta vad jag sysslade med i sista perioden : nämligen med att virka en massa sladd  för en ny väst.
Igår, sydde jag upp, alla fina blommor och nästan alt sladd (jag behöver lite till) men, den ska jag virka bara efter Påsk.
Jag jobbade med blommorna i  nästan en hel väcka!
de två färgerna som jag jobbar med

Så ska se ut (ungefär) min nästkommande väst...
Blommorna och bladen är gjorda med Point Lace tekniken och emellan dem virkar jag nätet från den Irländska spets tekniken
Jag är inte säkert en så länge, vilken  färg kommer jag använda för att virka nätet men, det blir kanske ett vit-brun-grön virke tråd .....
Men det är ej bestämd en.
Blommorna är gjorda på samma sätt men har olika storlekar.
Så ser ut blommans teckning,jag använder samma teckning för varje blomma men inte alla blommorna blir gjorda med 6 blomblad,några har 4 blomblad och några med bara 3 blomblad.
Resten får ni se nästa väcka!

Tills detta önskar jag er alla minna besökare GLAD PÅSK! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...