Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 26 maj 2012

point lace blomma i lila med beskrivning

point lace blomma i lila-beige-guld

Beskrivning

Det här blomman använde jag på min lila-beige-guld tröja! Blomman i mitten är separat virkad !
Den runda blomman i mitten beskrev jag tidigare nu kommer jag inte beskriva igen eftersom den är lika den andra  beige-guld blomman som jag beskrev förra väckan.
Point Lace blomman med 5 blomblad är gjort på samma sätt som vanligt man ska ha en teckning på en tyg och sedan ska man sy point lace sladden precis efter teckningen.
Nästa steg är att sy ihop de nedklippta delarna och sy den runda blomman i mitten.
Sedan fyller man blombladen genom att sy en spiral motiv i varje 3:e ögla på point lace sladden från ena sida till den andra sidan av blombladen.

Descriere

Aceasta floare am facut-o din doua parti: prima data am cusut laseta pe desenul modelului ales apoi, am cusut in mijloc floarea rotunda executata i culorile lila si auriu. Am prins floarea din mijloc de cele 5 petale ale florii point lace dedesubtul ei si apoi am cusut spirala de umplutura in fiecare petala a florii point lace.Aceasta am executat-o dupa modelul din fotografia urmatoare adica tragand acul cu firul lila dintr-o parte a lasetei in cealalta parte, inpungind acul de sus in jos, prin ochiul de margine al lasetei apoi, trecind acul prin ochiul de jos al lasetei pe cealalta parte a petalei , prin a introduce acul de jos in sus prin ochiul lasetei.
Acest motiv de spirala se executa tragand un fir dintr-o parte a petalei in cealalta parte. Firul se introduce in fiecare a 3:lea ochi din marginea interioara a petalei(lasetei).
I det här bilden ser ni hur kan man göra spiral-motiven i en böjd blad
In aceasta fotografie motivul de spirala este  special cusut pentru ca frunza este usor indoita

Point lace sladden och spiral motiven är gjorda med lila och sedan gick jag runt blombladen (inuti) med en annan fyllningsmotiv i beige färg som på näst kommande bilden....

Här ser ni häng söm (punct de feston)

In aceasta fotografie vedeti cum trebuie sa executati motivul din interiorul petalelor cu diferenta ca eu am cusut doar un rind de punct de feston jur imprejurul partii interioare si aceasta cu o culoare contrastanta a spiralei .


Pentru acele care sunteti interesate mai mult de :CUM SE FACE PLASA DINTRE MOTIVE am gasit o adresa unde vedeti exact fiecare pas de executie : 
På den där adressen som jag skrev   hittar ni  bilder om hur man gör nätet mellan varje blomster motiv i den Irländska spets tekniken!

Ha en solig helg allihopa!

Sa aveti un sfarsit de saptamana senina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...