Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 4 maj 2012

Vågor


Ni, som brukar besöka min blogg, kanske undrade vad hände, att jag inte skrev någonting als i sista tiden....
Klart, jag var rätt upptagen med många olika aktiviteter!
Nämligen , eftersom några månaders jobb (affärsplan,marknadsplan,budget,likviditetsbudget,etc....)-gick åt skogen på grund av : marknaden är för liten,jag saknar pengar ( iden var bra och jag skulle kunnat få lån men efter många kalkyler,kom jag på att: jag faktiskt måste skaffa ett jobb först och eventuellt sedan kan jag driva företag vid sidan av jobbet (om jag orkar......) eftersom jag kan inte försörja mig (och familjen) genom *enbart*företagen.
Utom detta förstås var minna söner som kräver uppmärksamhet också!
Min minsta son som har Autism & AD HD kräver nu mer tålamod eftersom det sker lite förändring runt honom , mest i skolan och hur ni kanske vet barnen med Autism har svårt för förändringar! Då  *lyssnar *han inte på samma sätt som förut och i sista 3-4 månader har han svårt att hantera stunder ner han inte har något att göra.Han söker sig efter enbart barn som är *roliga* inte tråkiga och detta innebär att jag måste tänka istället honom ,hur och vad ska vi göra,eller komma på nya sätt att ha roligt  tillsammans eftersom kompisarna är borta.
Ni kan inte föreställa er vad svårt är ibland att komma på nya och nya lek eller metoder att leka ...
Bland annat kom jag på olika former av kram....Ja! Det finns faktiskt ...
Här är min  sons kram lista!
  1. Jajj-kramen
  2. puss-kramen 
  3. prut-kramen
  4. galen-kramen
  5. snark-kramen
  6. putsnings-kramen
Nu, ska jag inte bäretta, vad alla dessa kram innebär ....men, i alla fall, behöver man rätt mycket fantasi för att komma på dem!Men i slut ändan är viktigast  att vi har väldigt roligt tillsammans!
Efter alt detta skall ni veta att  jag virkade lite-grann också....
Nu kommer några bild på de som jag virkade för nästkommande projekt som blir en somrig tröja i lila-mullvad-vit-guld eftersom de är färgerna som jag använder ska ni få se dem..
merceriserat tråd
dubbla blommor 
blad
point lace sladd runt-virkat med guld tråd
Nästa väcka kommer jag med nya bilder angående den nya projekten tills detta önskar jag er EN SOLIG HELG!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...