Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 17 juni 2012

Medan jag virkade en tröja.....

Jaja-män! Medan jag virkade massor av sladd (point lace förstås), och blommor med blad, och sydde dem på tyg underlagen .....min *trädgård*har vuxit sig ordentligt.....
Jag visar några bild med den blivande tröjan där jag kombinerar de två spets teknikerna och ....sedan kommer några bild med minna trädgårdsväxter....
point lace blomma 1
blomma 3
point lace blomma 2
blad med piqot
och...tröjans storlek och form 
Jag använde tråden Petra som jag köpte på Atelje Margarethas fynd butik i Borås.
Färgen är ganska neutrell  nästan osynlig säger jag men,min sons flickvän ville ha den så....
Tråden är multi- färgad vit-gul-persika och heter *PETRA*!
Och nu kommer ...några bild från min.....*trädgård!
salladen blev stor
sellerin blev större 
Men kolla ...potatisen vad stor det blev....minna grannar frågade om den stora blomman som jag har på balkongen...ingen av dem anade att den år POTATIS faktiskt!

Ha det bra alla ! God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...