Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 15 november 2014

Ribbon Broderi!

Det är ett broderi teknik, som är mest känd på grund av de största designerna, som började använda tekniken till deras exklusiva haute couture klänningar (se..... Ellie Saab, Valentino, Oscar de la Renta....). Jag själv är fascinerad av det här broderiet! Därför, började jag samla information om broderiet allt jag hittade finns på Pinterest    här .




För att kunna börja jobba med det här tekniken behöver man följande: 
1. Ett nål med stor hål som används till att brodera Aida väv.
2. Silke band,organza band,satin band;
3. Valfri  tyg som används som underlag för broderiet.
Visa, färgar tyget som används som underlag och, sedan broderar ovanpå  visa delar av tygen samt  fixar resterande blommorna på tyget genom att sy blommornas nedre del på tyget. Dessa blommorna, kan göras separat, på olika sätt: genom att göra några stygn med ett nål med vanlig sytråd i,och dra den igenom valfri bred organza eller satin band eller, genom att klippa banden i mindre delar avrunda delarna genom att klippa dem med en sax eller, att *bränna* dem runt om (lätt) med hjälp av en värme ljus...De här metoderna är mest använda till rosor av organza blad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...