Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 14 augusti 2015

Inspiration från Internet! /Bluze inspirative de pe internet!

Jag har hittat två intressanta blus för att inspirera er.... Det här kreationerna är inte så komplicerade hur de ser ut....de bada är gjorda genom att kombinera olika sorts Point Lace snodd som är specifika till den Rumänska Point Lace tekniken!
På den första bilden ser ni en kombination av olika snodd samt nätet är faktiskt kombinerad både från den Irländska spetsen samt spets söm från den Rumänska Point Lace tekniken. Och vilken fint resultat ...!!




Den nästkommande bilden representerar en kombination av tyg och delar av spets genom att använda enbart den snodden som används mest i den Rumänska Point Lace tekniken och nätet är från Irländska spetsen . Här sydde man upp snodden efter en tecknad på en tyg och sedan fyllde man blommorna med spets söm, sedan tar man  bort underlag tygen och vrider man blommorna med framsidan neråt  och syr man igen dem på tyg . Efteråt jobbar man med nätet vidare. När nätet är klart tar man bort underlag tygen igen och monterar man spets delen ihop på blusen (man syr fast blommorna vid kanten på blusen!


Med hoppet att ni fick lite inspiration , önskar jag er en solig helg! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...